Artikelen

 

2013

'The Whole Elephant Revealed' (Pdf) door Marja de Vries (in English) gepubliceerd in het tijdschift Watkins Mind Body Spirit, Issue 34, Summer 2013. Ook te lezen online
'Hoe kunnen we weten of anders ook werkelijk een verbetering is en niet achteraf slechts een volgende variatie van hetzelfde blijkt te zijn?
(Pdf-bestand) door Marja de Vries – gepubliceerd in het boek 'Touching the Community Soul: Anders kijken, Anders zijn, Anders doen', (2013) samengesteld door Caroline Dekker & Jasper Roos, over het gelijknamige programma van de Nyenrode Business Universiteit georganiseerd door Erik Mandersloot.

2012
'Lopen in de mist' (Pdf-bestand) interview met Marja de Vries door Vera Mulder, gepubliceerd in Teth, Vakblad van de Nederlandse Beroepsvereniging van Hypnotherapeuten, Jaargang 28, sept. 2012.
'Axis Mundi Blog: The Whole Elephant Revealed'
door Marja de Vries (in het Engels), gepubliceerd op 14 juli 2012, op de website van de Engelse uitgever Axis Mundi Books.
'Inspiratie uit Rusland'
door Marlies Ludding op de website Living Values in Education. Marlies Ludding was een week te gast op het Staatslyceum voor Persoonlijkheid- en Karakterontwikkeling voor de Jeugd, o.l.v. Professor Sjetinin in Tekos in Rusland.
'Wat is er aan de hand in de wereld? Op weg naar floreren' door Marja de Vries geschreven op uitnodiging van het tijdschrift Ode voor het mei 2012 nummer van Ode. Echter nadat ik het geschreven had lieten ze me helaas wetenhet niet te willen plaatsen...


2011

'Leren en onderwijs op weg naar floreren' (Pdf-bestand) door Marja de Vries, gepubliceerd in het tijdschrift EducarePlus, september 2011/4, p. 28-34.
'Inspiratie voor kinderen en de 7 universele wetten', (Pdf-bestand) interview met Anita Brouwers door Marja de Vries, gepubliceerd in het tijdschrift EducarePlus, september 2011/4, p. 35-38.
'Ontdek de spelregels van het leven - Leven in Harmonie met de universele wetten'
(Pdf-bestand), een interview met Marja de Vries door Lien van Laere, gepubliceerd in het tijdschrift ChangeThink+, jaargang 2, Nr. 1, maart-mei 2011, p. 86-90.


2010

'Worldview Transformation and the Development of Social Consciousness' by Marilyn Mandala Schlitz, Cassandra Vieten & Elisabeth M. Miller, gepubliceerd in Journal of Consciousness Studies 17, no. 7-8 (2010), p. 18-36.
'De Hele Olifant in Beeld' (Pdf-bestand), een
recensie door theoloog en journalist Rinus van Warven, gepubliceerd in KUZ, Ken Uzelve, algemeen maçonniek tijdschrift, Jaargang 64, nr. 8, september 2010.
'Boeken, De Hele Olifant in Beeld' (Pdf-bestand), eenuitgebreide recensie en samenvatting van de zeven wetten door sociologe en hypnotherapeute Drs. Vera Mulder, gepubliceerd in de TETH, tijdschrift voor educatieve en therapeutische hypnose, Jaargang 26 nr. 3, september 2010.
'De bouwstenen van het universum' (Pdf-bestand)door Len Zoetemeijer, juni 2010, een bijgewerkte versie van een reeds eerder gepresenteerde presentatie (de eerdere versie is gepubliceerd op http://www.merkabalight.com/nlartikelen.html)


2009

'Hoe schrijf je een boek als "De Hele Olifant in Beeld"? (Pdf-bestand)door Marja de Vries in In Balans, ECOtherapie nieuwsbrief, okt. 2009, 3e jr.-nr. 6, p.1-2.
'Samenlevingen in Balans & Onderwijs in Balans door Marja de Vries, juni 2009.
'Over de randen van je eigen werkelijk heenkijken', door Oswin Schneeweisz. Willy Sandelowsky-van Maarseveen (Breukelen, 1950) is werkzaam als huisarts in Eemnes/Laren en Blaricum. Haar favoriete pil: De hele olifant in beeld van Marja de Vries. in Arts&Auto, 24 juni 2009.
'Women and Holistic Education' door Ivana Milojevic, sociologe aan de universiteit van Novi Sad; gepublicieerd in New Renaissance magazine, Vol.6, No.3, maart 2009.

 

2008

'Leerlingen begeleiden: authentiek en onvoorwaardelijk' (Pdf-bestand)door Marja de Vries, Educare, 2008/5, p.6-9.
‘Leren met gevoel: waardevolle inzichten over leren en spelen op basis van 6 jaar Iederwijs
(Pdf-bestand)door Marja de Vries, Educare, 2008/4, p.6-9. Een enigszins ingekorte versie van dit artikel is ook gepubliceerd in de Great-Place-to-Live-Onderwijskrant nov. 2008.
‘Nieuwe uitgangspunten voor leren en onderwijs: Leren in lijn met universele wetten
’ (Pdf-bestand) door Marja de Vries, gepubliceerd in Educare, 2008/3, p.6-9.

‘Leren begint al in de baarmoeder, Ouderschap tijdens de zwangerschap, (Pdf-bestand)door Marja de Vries, gepublicerd in Educare, 2008/2, p. 6-9.
'Leren van het leven zelf, ik hoef me niet te bewijzen', (Pdf-bestand)interview met Pepijn Goorden, een voormalig leerling van Aventurijn, een school waar leerlingen hun eigen leerweg bepalen, gepubliceerd in Educare, 2008/2, p. 10-11.
Lable: Weg met de hiërarchie, door Jurriaan Mous, Martin Kuipers, Michiel Wijgmans en Riekus van Montfort, gepubliceerd in Great-Place-to-Live-krant, maart 2008 (jaargang 3, uitgave 1)
Voorbeelden van mijn eigen ervaringen met universele wetten, door Marja de Vries, febr. 2008
'Een transformatie van het hele systeem' (Pdf-bestand)door Marja de Vries, jan. 2008. Dit artikel is gepubliceerd als 'Een nieuw wereldbeeld op basis van universele wetten' (Pdf-bestand) in het tijdschrift Frontier, Nr. 14.3, mei/juni 2008, p. 42-46.
'De Yin Yang School: een school voor lichaam én geest' (Pdf-bestand) door Marja de Vries, gepubliceerd in Educare, 2008/1, p. 6-9.

2007

'De zeven universele wetten - heel beknopt' (Pdf-bestand) door Marja de Vries, 2007.
'Alles is met alles verbonden
', (Pdf-bestand) interview met Marja de Vries door Karin Bosveld, Simplify Life, dec. 2007.

'Kinderen leren altijd, ze kunnen niet anders', en wat we kunnen leren van evenwichtige niet-westerse culturen, (Pdf-bestand) door Marja de Vries, gepubliceerd inEducare, 2007/4, p.6-9.
'Het creëren van de optimale groei- en leeromgeving' (Pdf-bestand) door Marja de Vries, gepubliceerd in Educare, 2007/3, p. 6-9.
'Het verhaal achter het ontstaan van het boek De Hele Olifant in Beeld, door Marja de Vries.
'Handelen in lijn met universele wetten', (over netwerken) door Marja de Vries, gepubliceerd in Great-Place-to-Live, 2007/2.
'Extase en Passie: leren in vreugde' (Pdf-bestand) door Marja de Vries, gepubliceerd in Educare, 2007/2, p. 6-9.


2006

'Een andere visie op leren: Scholen zullen ingrijpend veranderen' (Pdf-bestand) door Stephanie Pace Marshall, vertaald en bewerkt door Marja de Vries, gepubliceerd in Educare, 2006/4. pag. 6-9
'The Power of Culture: An Exploration of Collective Transformation' door Georgia Kelly(2006).

2005

'From Domination to Partnership: Meeting the UN Millenium goals' door Riane Eisler en Thais Corral gepubliceerd in Convergence, Volume XXXVIII, Number 3, 2005, p 75-94.
'We are all Savants'
door Diane Powell, over twee manieren om informatie te verwerken: de trage, lineaire 'klassieke-' en de razendsnelle, parallelle 'kwantum-informatieverwerking'; in 'Shift', IONS, No. 9, dec. 2005.

'A Decidedly Different Mind' door Stephanie Pace Marshall, over nieuwe wetenschappelijke inzichten die onze opvattingen over leren en intelligentie radicaal wijzigen; in 'Shift', IONS, No. 8, sept. 2005.
'Positive Affect and the Complex Dynamics of Human Flourishing', door Barbara L. Fredrickson en Marcial F. Losada, in American Psychologist, October 2005, Vol. 60, No. 7, 678–686.

2004

'The Resonant Heart' door Rollin McCraty, Raymond Trevor Bradley en Dana Tomasino, van de Institute of HeartMath over het brein in het hart en het belang van hartcoherentie bij leren; in 'Shift', IONS, No. 5, dec. 2004.
'Soul-Based-Learning & Universal Laws', 2004, door Marja de Vries,geschreven voor het webbook The Hidden Power of Love in Learning samengesteld door Charlotte Korbee; ookgepubliceerd in Anthology 2004 "Path to Peace - Soul in Education", Global Meeting in Budapest 21st-24th october, 2004, published by SEAL-Hungary Foundation and the Institute for European Connections, oct. 2004, Budapest, Hungary; p. 61-72.

2003 en eerder

'A Guide for Raising Your Child' door Mary Bell Nyman, over haar ervaringen op de Yin Yang school in Californië in de 80er jaren; in "Messages from Thomas - Raising Psychic Children" door James Twyman © 2003; gepubliceerd door Findhorn Press, Scotland; p. 122 - 136. Op deze website geplaatst met toestemming van de uitgever.
'Open Systems, Open Minds, Reflections on consciousness and education' door Bob Samples, article published in Transforming Education (IC#18), the Context Institute, 1997.
'Natural Being and a Coherent Society', door Mae Wan Ho, to appear in Evolution, Order and Complexity (E.L. Khalil and K.E. Boulding eds.), London: Routledge, 1996.


 

 

terug